PRVNÍ KONZULTACE

Jedná se o první krok, kdy si řekneme naše cíle a očekávání.

Celý proces je založený na upřímnosti, nejenom ke mě, ale hlavně k sobě samému.


 

Se Zdendou a Lůcou jsem se poznala před rokem, kdy jsem do jejich začala pravidelně jednou týdne docházet. Stravu jsme společně nikdy neřešili. V březnu 2020 mi ale došla trpělivost. I přes cvičení několikrát týdně jsem nedosahovala výsledků jakých jsem chtěla. Neřešila jsem totiž stravu. Hodně jsem se rozmlsala, nepřemýšlela nad tím, co kdy jím a kolik. Dostala jsem se do stavu, kdy cvičím, ale stále přibývám na váze. A toho už mám dost.

Domluvila jsem si Zdendou konzultaci, která probíhala přímo v jeho fitku. Jednalo se vlastně o takové sezení, které bylo hlavně o mě. Mluvili jsme o všem. Probrali jsme stravovací návyky, zdravotní stav i mou psychiku. Popisovala jsem jak vypadá můj běžný den, jak vypadá mé cvičení i večeře. Řekli jsme si toho opravdu hodně. 

Následovalo vytyčení cíle. Musela jsem Zdendovi upřímně říct, čeho chci dosáhnout. Ráda bych zhubla cca 5kg a celkově zpevnila tělo. Především zadek a stehna. Zdenda se nad tím vůbec nepozastavoval, chová se jako naprostý profesionál. Uklidnil mě, že takový přání má většina žen.


 

ANALÝZA TĚLA

Většina klientů si myslí, že váha je hlavní ukazatel. Já si to nemyslím. Svaly jsou těžší než tuk.  

Vždycky jsem stoupala na váhu a říkala si, že nesmím překročit 60kg. Teď mám 59 a jsem z toho pěkně nešťastná. Zdenda mi vysvětluje, že váha nemusí být vypovídající.

Vážení na váze Tanita

Jedná se o jednu z chytrých vah, která ukazuje nejenom váhu, ale taky množství tělesného tuku, svalů, váhu kostí, obsah vhody v těle, bmi a také vicerální tuk. Hodnoty mi vycházi jako průměrné 27 leté ženě. Přesně jak jsem čekala. Zdenda mi vysvětluje, že je důležité se vážit pokaždé ve stejný čas a nejlépe i den, aby výsledky měli pro nás vypovídající hodnotu. Domluvili jsme se na vážením jednou za týden - ve středu před naším tréninkem.

Na jakých hodnotách začínám?

Váha 59,3, Tělesný tuk 19,5, Svalová hmota 45,3, Kosti 2,4, BMI 21,8, Metabolický věk 12, Voda 60,2, Vicerální tuk 1

Zdravotní omezení a deformace

Jelikož chodím do fitka už nějaký čas, tuto sekci přeskakujeme. Zdenda ví o mých dlouhodobých problémem se zády v oblasti bederní páteře.

 

JÍDELNÍČEK

Udržujte své klienty v obraze. Pro přizpůsobení podle svého stačí přidat obrázky, text a odkazy, nebo připojit data ze své kolekce.  

Při první konzultaci jsme se Zdendou probrali ohledně mých stravovacích návyků asi vše. Moje chutě, alergie, intolerance. Na základě konzultace Zdenda vybral dietu vhodnou pro mě a to je Cyklování sacharidů. Myslí si, že by to mohlo v kombinaci s cvičením rychle a efektivně fungovat. Jídelníček dostávám v elektronické podobě. Ještě než stihnu cokoliv říct, už mě zve Zdenda na další konzultaci, ať mi může vše vysvětlit.

 

Cyklování sacharidů spočívá vlastně ve dvou různých dnech. Dva dny v týdnu tělo dostává normální příjem sacharidů. V těch zbylých jich máš o to méně. Takhle to alespoň laicky chápu já. Stanovili jsme tedy dny, kdy mám vyšší příjem sacharidů a naopak dny, kdy jich je méně.

 

PO - ND

ÚT - ND

ST - VD

ČT - ND

PÁ - ND

SO - VD

NE - ND

 

* VD = vysoký den (více sacharidů), ND = nízký den

 

Jak vypadá můj jídelníček?

Je to vlastně takový zajíždění kolo. Je sice vypočítaný přesně na mé tělo, ale musíme poznat, zda takový příjem bude na mě dostatečně fungovat. Skládá se tedy ze dvou různých dnů. Nízký den je vlastně jen trošku osekanější než v ten vysoký.

Bála jsem se, že jídla budou stereotypní a budou mě nudit, ale když jsem zjistila, co vše můžu jíst, uklidnila jsem se. Nejsem taky zvyklá jíst dopolední svačiny a obvykle jím ke všemu přílohu. Pojďme se podívat na ten horší den.

Nízký den

Snídaně: 2 vajíčka, 2 bílky (nebo jiná bílkovina) a 150g zeleniny

Dopolední svačina: 30g arašídového másla, oříšků nebo semínek a 20g sacharidů z ovoce

Oběd: 50g bílkovin, 100g brambor nebo batátů a 150g zeleniny

Odpolední svačina: Skyr (nebo jiná bílkovina), 20g sacharidů z ovoce

Večeře: 150g bílkovin, 150g zeleniny

Zdenda mi taky vysvětluje základní pojmy jako bílkoviny, sacharidy, tuky a vláknina. Aby byl můj jídelníček ještě variabilnější, naučil mě používat kalorické tabulky, které mi pomohou jednotlivé potraviny mezi sebou nahrazovat.

Mám z toho dobrý pocit, 

Pitný režim

Dozvídám se, že mám vypít okolo 3l na svou váhu. Nejsem vůbec zvyklá pít, hlavně takhle v zimě. Mohu pít vodu, čaje, kávu s kapkou mléka a to je vlastně asi všechno. Je pro mě challenge. Zdenda mi opět předává své zkušenosti, jak tomu co nejvíce pomoci. Nejlepší je prý nosit láhev na vodu pořád sebou a mít jí na očích. Prý až budu v téhle dietě dál, tělo si samo řekne.

 

VÝBĚR SUROVIN

Při dietě si zakládám na kvalitních surovinách. Preferuji konzumaci sezónního ovoce, zeleniny, masa a především ryb. Snažím se zařazovat co nejméně zpracovaných výrobků. 

Je čtvrtek 19.3.2020 a já dostávám od Zdendy jídelníček. Dohodli jsme se, že dietu začnu držet od soboty, ať mám čas se předzásobit. Cyklování začínám držet ve chvíli, kdy je v České republice karanténa kvůli nemoci Covid-19. Zatím netuším, jaké další omezení nás čekají a proto chci udělat větší zásoby. Většinu potravin vlastně doma mám. Pokud by byla normální situace, Zdenda by jel na nákup semnou, ale z bezpečnostních důvodu jsme se rozhodli, že to v mém případě vynecháme.

Sepisuji si seznam, co můžu jíst a co chci kupovat.

Takový zdravý nákup jsem v košíku dlouho neměla. Když to tak vidím, nepřijde mi, že by tahle dieta byla nějak nezdravá. Mám tu většinu nezpracovaných surovin, pokud pominu to, že některé ovoce a zelenina asi nevyrostli úplně na sluníčku. Je březen, musím brát co je! :-) Už se těším, až z toho něco uvařím.

Nákupní seznam

  • Maso - kuřecí, krůtí, losos, tuńák a mleté hovězí - volba je na mým preferencích

  • Mléčné výrobky - skyr, řecký jogurt, cottage

  • Ovoce - Hlavně to sezónní

  • Zelenina -  spíše tu zelená

  • Brambory, Batáty

  • Rýže, Quinoa

  • Šunka s vysokým podílem masa, případně sýr s menším podílem tuku

  • Vajíčka

  • Olivový olej

  • Arašídové máslo, Oříšky

PRVNÍ DNY

Udržujte své klienty v obraze. Pro přizpůsobení podle svého stačí přidat obrázky, text a odkazy, nebo připojit data ze své kolekce.  

První den. Co mě čeká?

Zdenda vybral jako zajížděcí den sobotu. Sobota je jeden ze dvou dnů v týdnu, který je vysoký tzn. den kdy je jídla daleko víc než v dny ostatní. Taky je to nejnáročnější den ohledně sportu. Čekámě 45 minut cvičení a 30 minut kardia.

Sobota, první vysoký den

Ráno začínám snídaní. Jsem v šoku. Když si vše poctivě odvážím, zjistím, že takovou porci vlastně nemůžu sníst. Na talíři mám dost velký volský oko. Hromadu zeleniny a ještě větší ovoce. Jen tak tak to do sebe nacpu.

Za pár hodin už mi Zdenda píše, že je čas na svačinu. Na to taky nejsem zvyklá, obvykle mám v tuto dobu už oběd. Nakrájím si jablko a ještě k tomu mám 30g arašídového másla. Zdenda mě straší, že budu mít další dny hlad, takže to raději pěkně sním. Stejné pocity pokračují s obědem i svačinou. Oběd je tady obrovský a svačina taky. Můj přítel si myslí, že nedržím dietu, ale jsem ve výkrmu. Odpoledne taky splním cvičení. Jelikož jsem zvyklá cvičit několikrát týdně, nemám s tím žádný problém.

Večeře je stejná jako oběd. Mám pocit, že jsem toho za den snědla daleko víc, než v normální dny. Je pravda, že jsem nejedla blbosti okolo. Jako čokoládu, sušenky nebo zmrzlinu. Vlastně jsem si na to za celý den ani nevzpomněla.

Neděle, pondělí, úterý aneb tři nízké dny za sebou

Od neděle najíždím na režim nízkého dne tzn. méńě jídla, tedy především sacharidů. Zdenda mě varuje, že v těchto dnech může přijít velký hlad, bolest hlavy, natvrdlost nebo dokonce malátnost. Neplánuju si proto žádné velké věci. Neděle proběhne celkem v klidu. U oběda si přeci jen trošku postesknu nad větší přílohou, když na váze vidím jednu větší bramboru. A u večeře jakbysmet. Zjistila jsem, že jsem hodně rozežraná a za každým jídlem vyhledávám sladkou tečku. To ale nemůžu.

V pondělí u

  • Facebook
  • Instagram

© 2020 by FIT-KO

Provozní doba

PO 8:00 - 12:00     15:00 - 20:00

ÚT 8:00 - 12:00     15:00 - 20:00

ST 8:00 - 12:00     15:00 - 20:00

ČT 8:00 - 12:00     15:00 - 20:00

PÁ 8:00 - 12:00     15:00 - 20:00

 

Nebo dle individuální dohody

FIT-KO

17. listopadu 512

530 02 Pardubice

 

Mail: fitkopardubice@gmail.com

Tel: +420 774 912 219

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now